طرح فروش، برنامهای است که دقیقاً چیدمان وقوع اهداف مادی شما را پیش میبرد. طرح فروش، نقشهایست برای جذب اطلاعات مشتریان، تکنیکها و تاکتیکهایی که برای عرضه محصول و خدمات در سر دارید و مشکلات و موانعی است که با آنها درگیر خواهید شد.
طراحی سیستم فروش از موضوعاتی است که مدیران بازاریابی با هر سطح تجربه و دانش، تعاریف مختلفی از آن ارائه میدهند. گوناگونی در تشریح و معانی آنها تاحدودی قابل درک است. طرح فروش از توضیح یکسان و رسمی دقیقی برخوردار نیست.
نقش سلیقه و تجربیات قبلی فرد، در طراحی سیستمی برای فروش را نباید نادیده گرفت و شاید تنها مؤلفه یکسان در مورد آن، میزان بالای دغدغهمندی و درگیری ذهنی مسئولان بازاریابی باشد.
یکی از مهمترین نکاتی که در تدوین طرح فروش باید در نظر گرفت، فرهنگ نتیجهگرایی یا رفتارگرایی است. تأثیرگذاری و موفقیت سیستم فروش زمانی حاصل میشود که شما در بالانسی از اختیار و اقتدار میان قوانین و تیم فروش قرار بگیرید. کارشناسان بازاریابی سازمان شما باید در استفاده از امکانات و تواناییهای فردی، شیوههای خلاق خود را داشته باشند و درعینحال قوانین سازمانی و اصول مدیران ارشد را نیز در نظر بگیرند.
برای رسیدن به طرح فروشی اثرگذار که کارایی و کاربرد قابل قبولی بهارمغان بیاورد، باید موارد زیر را رعایت کنید:
طرح فروش اگرچه جزء سودآورترین استراتژیهای کسبوکار است اما هزینههایی دارد. پرداختیهایی که باید در طول مسیر متحمل شوید را پیشبینی و اندازهگیری کنید. دستمزد و درصد کارکنان فرو
چنانچه در مسیر راهاندازی یک کسبوکار جدید هستید و یا مدتیست که از آغاز کسبوکارتان میگذرد، حضور یک مشاور متخصص و توانمند باعث کاهش میزان ریسک شما خواهدشد؛ مهندس حسین قریشی و تیم متخصص همراه ایشان، شما را در تدوین طرح فروش همراهی خواهند کرد و علاوه بر کمک در طراحی و برنامهریزی، در صورت تمایل، شما را در بخش اجرایی هم یاری میکنند.
کلیه حقوق محفوظ است. طراحی و توسعه: شرکت انفورماتیک صنعتی نوکارتو