لوگو مهندس حسین قریشی

راه‌اندازی استارت‌آپ

راه‌اندازی استارت‌آپ

راه‌اندازی استارت‌آپ یکی از راه‌ها برای رسیدن به درآمد محسوب می‌شود. برای راه‌اندازی استارت‌آپ به یک گروه فعال نیاز دارید که ایده‌های جذاب و خلاقانه‌‌ای داشته باشند. در موفقیت یک استارت‌آپ برنامه‌ریزی درست و اجرای دقیق آن تأثیر بسیار زیادی دارد. استارت‌آپ به پروژه‌هایی گفته می‌شود که در فرایند عملی‌کردن آن علاوه‌بر سعی و کوشش افراد گروه، یک ایده جدید و جذابی وجود داشته باشد و در نهایت به تولید محصول و نتیجه موردنظر برسد.

همین‌طور می‌توان گفت زمینه و موفقیت برای فروش آن محصول تولیدی نیز ایجاد شود. به‌طورکلی می‌توان گفت که یک کسب‌وکار یا شرکت جدید که در آن چندین نفر بر روی یک ایده مشغول به فعالیت هستند، استارت‌آپ نامیده می‌شود. کارکردن بر روی این ایده تا هنگامی ادامه دارد که بتوانند آن را در حالت اجرایی قرار دهند. استارت‌آپ این توانایی را دارد که بلافاصله بعد از اجرای ایده شروع به رشد کند. راه‌اندازی استارت‌آپ باید براساس یک ایده جذاب باشد.

نقطه شروع یک استارت‌آپ

برای راه‌اندازی و شروع یک استارت‌آپ باید برخی از نکات مهم را در نظر بگیرید:

داشتن ایده ناب

یکی از اصول مهم برای راه‌اندازی یک استارت‌آپ داشتن یک ایده ناب، جذاب و خلاقانه است. برای شروع یک استارت‌آپ باید ایده جدید باشد که محصول یا خدمات متفاوتی را ارائه دهد. شما می‌توانید یک راهکار جدیدی برای ارائه خدمات و محصولات خود معرفی کنید. یک ایده خوب باید کمبودها و نیازهای مردم را شناسایی و برطرف کند. بسیاری از کسب‌وکارهای بزرگ و موفق به‌همین روش استارت‌آپ خود را راه‌اندازی و به مرحله اجرایی رسانده‌اند.

بررسی ایده توسط متخصصین

ایده انتخاب شده باید توسط افراد متخصص مورد بررسی قرار گیرد تا در رابطه با قابل‌اجرا، راه‌اندازی و در مسیر صحیح قرارگرفتن آن به شما مشورت دهند.

راه‌اندازی استارت‌آپ
راه‌اندازی استارت‌آپ

طراحی بیزنس پلن

بعد از جستجو در مورد ایده استارتاپی باید طرح کلی از کسب‌وکار طراحی کنید. برای موفقیت در این زمینه نوشتن و طراحی بیزنس پلن یکی از مهم‌ترین اصول استارت‌آپ است. در این مرحله شما باید نقاط قوت، ضعف و مشکلاتی احتمالی را ارزیابی کنید تا این امکان به شما داده شود میزان موفقیت و سودآوری آن را حدس بزنید.

بودجه قابل‌دسترس

برای راه‌اندازی یک استارت‌آپ باید بودجه موردنظر در دسترس باشد. برای این‌که در ادامه مسیر با مشکلاتی روبه‌رو نشوید بایستی میزان هزینه با نیازهای پروژه کاملا یکسان باشد.

تولید یک سمپل و تست آن

یک نمونه از محصول و یا خدمات برای ارائه طرح اولیه آماده و تولید کنید. بعد از تولید محصول می‌توانید آن را بررسی و تست نمایید و نتیجه آنالیز مشخص گردد.

جذب اسپانسر و سرمایه‌گذار

در صورت راه‌اندازی یک استارت‌آپ بزرگ می‌توانید برای پرداخت هزینه‌های آن یک یا چند اسپانسر جذب کنید. با جذب اسپانسر و سرمایه‌گذار به‌سادگی می‌توانید هزینه‌های لازم را پرداخت نمایید.

انتخاب نام برند

نام برند تجاری شما، باید خاص و منحصربه‌فرد باشد. در حقیقت برند می‌تواند نشان‌دهنده هویت تجاری هر کسب‌وکار باشد. برای انتخاب نام برند باید صبر و حوصله داشته باشید. نام برند شما باید مناسب با اهداف و محصول تولید شده باشد.

راه‌اندازی استارتاپ

در مرحله پایانی بعد از اتمام کارها و بررسی نتایج آنالیز از نمونه تست اولیه، استارت‌آپ شما راه‌اندازی می‌شود.

استارت‌آپ یک تیغ دولبه است؛ جالب است بدانید بیش از 95% استارت‌آپ‌هایی که در ایران راه‌اندازی می‌شوند، با شکست مواجه می‌شوند و علت آن هم بیشتر به نداشتن استراتژی و مسیرراه دقیق و صحیح پروژه برمی‌گردد؛ البته عوامل دیگری هم‌چون تکرار و تقلید از استارت‌آپ‌های بزرگ‌تر، کمبود منابع مالی، کمبود نیروی انسانی متخصص وغیره در شکست استارت‌آپ‌ها نقش بسزایی دارند.

راه‌اندازی استارت‌آپ

اشتراک گذاری

در صورتی که در مسیر راه‌اندازی یک استارت‌آپ هستید، حضور یک مشاور متخصص و توانمند در این حوزه تا حجم بسیار زیادی می‌تواند میزان ریسک شما را کاهش دهد؛ مهندس حسین قریشی و تیم متخصص همراه ایشان، شما را در این مسیر همراهی خواهند کرد و علاوه بر کمک در طراحی و برنامه‌ریزی مسیر استارت‌آپ، در صورت تمایل شما، می‌توانند نسبت به راه‌اندازی صفر تا صد استارت‌آپ شما اقدام نمایند.