لوگو مهندس حسین قریشی

مشاوره کسب و کار

مشاوره کسب و کار

مشاوره کسب و کار حرفه‌ای، به نحوی است که در زمینه‌های مختلف با صاحبان کسب‌وکار در ارتباط بوده و به بهبود، رشد و یا حفظ سازمان کمک می‌کند. مشاور کسب و کار می‌تواند تغییرات خوب و مثبتی در کسب‌وکارها ایجاد کند. استفاده از تجربه، دانش و تخصص مشاورینی که با پستی و بلندی‌های اداره کردن کسب‌وکارها کاملاً آشنا هستند، تاثیر بسیاری زیادی می‌توانند در ایجاد تغییرات مثبت کسب‌وکار شما داشته باشد. برای این کار باید در مرحله اول مشاور با یک نگاه دقیق تمام بخش‌های کسب‌وکار را تحلیل کند. این بخش‌ها شامل مدیریت، منابع انسانی، مالی، فروش، بازاریابی، فناوری اطلاعات، اجرایی و دیگر واحدهای سازمانی هستند. هر کسب‌وکاری برای رسیدن به موفقیت و پیشرفت نیاز به حضور یک مشاور باتجربه و ماهر دارد. مشاوره راه اندازی کسب و کار برای افرادی که قصد دارند یک استارت‌آپ را شروع کنند، جزء مهم‌ترین نیازها محسوب می‌شود.

امروزه برای پیشرفت و ایجاد تغییرات مثبت در کسب‌وکار، برخورداری از مشاوره افراد متخصص ضروری است. شاید برخی از صاحبان کسب‌وکار تصور کنند مشاوره تنها برای افرادی است که قصد دارند یک استارت‌آپ را راه‌اندازی نمایند. کسب‌وکارها چه در میانه راه باشند و یا این‌که در ابتدای راه‌اندازی کار خود هستند، نیاز به یک مشاور متخصص و خبره دارند.

مشاوره کسب و کار

اهمیت وجود مشاور کسب و کار

مشاور کسب و کار کسی است که از بیرون دید کلی نسبت به تمام مشکلات، مسائل، دغدغه‌ها، چالش‌ها، سرمایه‌های ناملموس و فرصت‌های تکرارنشدنی که از دیدگاه مدیران و صاحبان مشاغل پنهان و مخفی بوده است، دارد. همین‌طور می‌توان گفت با بررسی و تحلیل‌های ضروری نسبت به هر کسب‌وکار، مشاوره‌ها و راهنمایی‌های لازم را می‌دهد تا در مسیر موفقیت و پیشرفت قرار بگیرند. مشاور بدون داشتن تعصب خاصی نسبت به کسب‌وکار به‌سادگی قضاوت می‌کند، به‌صورت کاملاً دقیق و حرفه‌ای شروع به آنالیز و بررسی نموده و به این نتیجه می‌رسد که سازمان، در چه زمینه‌هایی نیاز به رشد و پیشرفت دارد.

مشاور کسب و کار خوب و دلسوز، برای مشاوره یک کسب و کار، تنها، مشاوره نمی‌دهند، بلکه در تمام مراحل همراه مدیران و صاحبان شرکت است تا با راهنمایی‌ها و توصیه‌های ضروری کار را به مرحله اجرایی برسانند. همچنین به بررسی و تجزیه‌وتحلیل میزان موفقیت و پیشرفت کسب‌وکار می‌پردازد تا ببیند برای رسیدن به اهداف در مسیر درست و همواری قرار گرفته یا نیاز به اعمال تغییرات دارد.

مشاوره کسب و کار

مهم‌ترین مشاوره راه‌اندازی کسب و کار

راه‌اندازی یک کسب‌وکار شخصی به همان اندازه‌ای که می‌تواند وسوسه برانگیز و جذاب باشد، سخت و طاقت‌فرسا است. برای این‌که در این مسیر موفق باشید بهتر است در کنار خود از توصیه‌های یک مشاور بهره ببرید.

ارزیابی

تمام افراد برای شروع یک کسب‌وکار از همان ابتدا آماده نیستند. آماده نبودن به معنای نداشتن ایده‌های خوب و خلاقانه نیست، بلکه این امکان وجود دارد از نظر خصوصیات فردی شما آمادگی راه‌اندازی یک استارت‌آپ را نداشته باشید. پیش از این‌که تصمیم بگیرید ایده‌های خود را در حالت اجرایی قرار دهید باید بدانید تمام کارهایی که در آینده نزدیک انجام می‌شود از بررسی اسناد و ارتباطات گرفته تا پرداخت صورت‌حساب‌ها آماده هستید یا نه. شما باید بدانید پیش از هر کار خود را ارزیابی نمایید تا بتوانید کسب‌وکار را نیز مدیریت کنید. در حقیقت شما باید پیش از سرمایه‌گذاری مالی و زمانی، خود را بسنجید و ببینید آیا ویژگی‌های یک کارآفرین را در خود می‌بینید یا نه.

پرورش ایده‌ها

تنها به‌دنبال یک کسب‌وکار محدود و جزئی نباشید. برای یک طیف وظایف کاری تلاش کنید که تمام آن‌ها بتوانند برای شما پول‌سازی نمایند. در حقیقت مفهوم کسب‌وکار برای شما باید شور، هیجان و تنوع داشته باشد. برای شروع یک کسب‌وکار جدید همواره باید به‌دنبال ایده‌هایی جذاب و خلاقانه باشید که زندگی دیگران را به سمت تغییرات مثبت ببرید و برای آن‌ها ارزش افزوده ایجاد نمایید.

آزمایش ایده‌ها

هنگامی‌که یک ایده در ذهن شما نقش می‌بندد و به فکر اجرایی کردن آن هستید، باید ببینید آیا می‌توان آن را به حقیقت نزدیک کرد یا نه. آیا محصول و یا خدماتی که قصد دارید ارائه دهید همان چیزی است که نیاز مردم را رفع می‌کنند؟ آیا می‌توانید به سود موردنظر خود دست پیدا کنید؟

مشاوره کسب و کار

نوشتن یک طرح جامع کسب‌وکار

برای رسیدن به اهداف خود، نوشتن یک طرح جامع کمک بسیاری به کسب‌وکار شما می‌کند، حتی اگر برنامه شما تنها یک طرح دورکاری برای ترجمه باشد، باز برای معرفی ایده خود به سرمایه‌گذاران به استعدادهای نهفته نیاز دارید. طرح کسب‌وکار شما باید شامل یک بیانیه مأموریت، خلاصه‌ای از شرکت، اهداف اجرایی و پیشنهاد خدمات یا محصول، شرح بازار هدف، پیش‌بینی‌های مالی و هزینه عملیاتی باشد.

بودجه‌ریزی

مشاوره کسب و کار شما باید مشخص کند چه مقدار بودجه برای این کار باید در نظر بگیرید و چگونه تولید محصول یا خدمات جدید را در طرح بازاریابی خود قرار دهید.

جذب سرمایه‌گذار مناسب

استفاده از وام‌ها، کارت‌های اعتباری، کمک‌های مالی و سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر برای شروع و راه‌اندازی کسب‌وکار الزامی است. تمام تلاش خود را برای جذب یک سرمایه‌گذار مناسب انجام دهید تا نیازهای شما را شناسایی و از بسیاری جهت‌ها با یکدیگر مشابه باشید تا بتواند به‌سادگی با یکدیگر همکاری نمایید.

مشاوره کسب و کار

ایجاد یک سیستم پشتیبانی عالی

شما برای راه‌اندازی کسب‌وکار خود باید زمان و منابع بسیار زیادی را سرمایه‌گذاری نمایید. اطمینان حاصل کنید که خانواده شما در جریان مستقیم کار شما قرار دارند. آن‌ها باید آگاه باشند که این فرایند از نظر مالی و عاطفی بسیار چالش‌برانگیز است.

دریافت مشاوره تلفنی و حضوری برای راه‌اندازی کسب‌وکار

مهندس حسین قریشی و تیم متخصص همراه ایشان، یک بستر تخصصی را برای ارائه مشاوره کسب و کار در زمینه‌های مختلف برای صاحبان کسب‌وکار فراهم کرده‌اند تا بتوانند به‌صورت حضوری ، تلفنی و حتی به‌صورت آنلاین از ایده و راهنمایی‌های آن‌ها بهره ببرند. مشاوره راه اندازی کسب و کار در یک حوزه خاص از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. شما می‌توانید در زمینه‌های مختلف سؤالات و چالش‌های خود را با مشاوران ما در میان بگذارید.

چه مشاغلی به مشاور نیاز دارند؟

تقریباً هر کسب‌وکاری برای پیشرفت و ایجاد تغییرات مثبت می‌تواند از یک مشاور بهره ببرد. اگرچه این مشاغل می‌توانند بیشترین تأثیر مثبت را از یک مشاور داشته باشند:

  1. استارت‌آپ‌هایی که برای راه‌اندازی کسب‌وکار و تکمیل برنامه‌ریزی خود برای یک شروع طوفانی از مشاوران بهره‌مند شوند.
  2. کسب‌وکارهایی که فعالیت خود را برای مدت کوتاهی شروع کرده‌اند و قصد دارند از دیدگاه و ایده جدیدی بهره‌مند شوند.
  3. کسب‌وکارهایی که کمپین‌های جدیدی را شروع کرده‌اند، قادرند از تحقیقات و تخصص مشاوران کاردان برخوردار شوند.
  4. کسب‌وکارهایی که تمرکز خود را برای رشد محصولات یا خدمات خود قرار داده‌اند، می‌توانند از مهارت‌های استراتژیک مشاور استفاده نمایند.
  5. سازمان‌هایی که اهداف مالی آن‌ها برآورده نشده است، می‌توانند یک مشاور برای بررسی حساب‌های خود استخدام نمایند.
  6. کسب‌وکارهایی که برای اضافه‌کردن یک بخش جدید نیاز به برنامه‌ریزی، راه‌اندازی و جذب کارکنان براساس تخصص موردنیاز خود دارند.

مشاوره کسب و کار

بهترین مشاوره راه اندازی کسب و کار

برای پاسخ به این سؤال نظرات متفاوت و ویژگی‌های مختلفی وجود دارد. به‌صورت قطعی نمی‌توان گفت چه فرد یا افرادی بهترین مشاوران کسب وکار هستند. در ادامه برخی از ویژگی‌ها و وظایف یک مشاور کارآفرین را برای شما بیان می‌کنیم:

  1. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک مشاور این است که حداقل یک کسب‌وکار را راه‌اندازی و توسعه داده باشد.
  2. تحصیلات، پژوهش‌ها، سخنرانی‌ها و حداقل دغدغه مهم او با جنبه‌های مختلف کسب‌وکار مرتبط باشد.
  3. در پروژه‌های مختلف به افراد یا مجموعه‌های متعدد مشاوره داده و در کنار آن‌ها برای پیشرفت کسب‌وکار تلاش کرده باشد.
  4. شناخت کلی از زمینه‌های مختلف کسب‌وکار مانند بازاریابی و فروش، تأمین مالی، ثبت امور حقوقی و نوشتن بیزینس پلن داشته باشد.

هزینه مشاوره کسب و کار

در تعیین هزینه مشاوران کسب و کار عوامل مختلفی مؤثر هستند. مشاوره تخصصی کسب و کار به 3 روش حضوری، آنلاین و تلفنی به صاحبان مشاغل ارائه داده می‌شود. مشاوره حضوری بدون تردید نسبت به دیگر روش‌ها هزینه بالاتری دارد. برای رزرو و هماهنگی با مشاوران کسب و کار مهندس حسین قریشی و تیم متخصص همراه ایشان باید با کارشناسان ما تماس بگیرید. عوامل مؤثر در هزینه مشاوره شامل موارد زیر می‌شوند:

  • سابقه و رزومه مشاور
  • مشاوره آنلاین کسب‌وکار
  • مشاوره تلفنی کسب‌وکار
  • مشاوره حضوری کسب‌وکار
  • مشاوره به‌صورت پروژه‌ای
  • تعداد جلسات مشاوره
  • بزرگی و ابعاد پروژه
  • مدت‌زمان مشاوره

مشاوره کسب و کار

مشاوران کسب‌وکار چه می‌کنند؟

مشاوران کسب و کار این ویژگی را دارند که می‌توانند تقریباً تمام نیازهای کسب‌وکار شما را شناسایی و راهکارهایی برای توسعه و برطرف‌کردن آن‌ها به شما ارائه دهند. مشاوران کسب و کار در زمینه‌های مختلف تخصص دارند و رویکرد کلی‌تری نسبت به تمام مشاغل دارند. درحالی‌که برخی از خدمات خاص و متفاوت هستند که رایج‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • شناسایی موانع رشد یا کارایی کسب‌وکار
  • تعیین و ایجاد تغییرات برای اجرای کسب‌وکار
  • ارائه آموزش و منابع ضروری به کارکنان و مدیریت
  • ارائه ایده‌هایی خارج از جعبه برای جذابیت یک تجارت
  • کمک در برنامه‌ریزی برای کسب‌وکار و ایجاد مشاغل جدید
  • ارزیابی، استخدام و اخراج کارکنان در صورت نیاز
  • اجرای برنامه‌های جدید

بودجه تعیین شده برای راه‌اندازی کسب‌وکار یا برای ایجاد تغییرات مثبت را تحلیل کنید. پیشنهادهای موردنظر را بررسی کنید و پیشنهاد ارائه‌دهندگان (مشاوران) و شرکا را برای دستیابی به اهداف مشخص نمایید.
در این مقاله سعی شد در مورد مشاوره کسب و کار بحث کنیم. مشاوران کسب و کار این توانایی را دارند شما را در مواجهه با مشکلات ایجاد شده بدون توجه به تهدیدات، به ادامه رقابت با رقبای خود کمک کنند. مشاور کسب و کار در زمینه‌های راه‌اندازی و توسعه مشاغل تجربه بسیار زیادی دارد. مشاوران کسب و کار یک بستر مناسب را برای حفظ تغییرات مثبت و بهبود کسب‌وکارها فراهم می‌کنند. برای انتخاب بهترین مسیر و ایجاد تحول، فرصت‌های منحصربه‌فرد و طراحی یک استراتژی هدف‌دار در کسب‌وکار خود می‌توانید با مشاورین ما در ارتباط باشید.

برای ارتباط با ما و ثبت نظرات و پیشنهادهای خود می‌توانید از روش زیر در تماس باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *