لوگو مهندس حسین قریشی

بازارسازی و بازاریابی

بازارسازی و بازاریابی

بازارسازی و بازاریابی شامل هرگونه تکنیک‌‌هایی است که صاحبان مشاغل برای فروش خود استفاده می‌‌کنند. در گذشته این شیوه‌‌ها به طور سنتی و اغلب با تماس مستقیم کسب‌‌وکارها و مشتری با یکدیگر صورت می‌‌گرفت. امروزه با گسترش اینترنت و پیشرفت روزافزون کسب‌‌وکارها، بازاریابی دیجیتال به میدان آمده و روزبه‌‌رو گستره خود را افزایش می‌‌دهد. بازارسازی شامل استفاده از استراتژی‌‌هایی است که کسب‌‌وکارها برای معرفی محصولات خود به بازار و جاانداختن آن‌ها در بازار و درنتیجه جذب مخاطبان و پایداری و گسترش کسب‌‌وکار خود انجام می‌‌دهند.

  1. انتخاب حوزه فعالیت

کسب‌‌وکارها باید حوزه فعالیت خود را ابتدا با توجه به استعداد کارکنان و توانایی نسبی خود در انجام آن انتخاب کنند. علت استفاده از لغت توانایی نسبی این است که هیچ کسب‌‌وکاری نمی‌‌تواند در ابتدای فعالیت موفقیت خود را تضمین کند، اما با این وجود می‌‌توان تا حدودی با درنظر گرفتن شرایط، پیش‌‌بینی نسبی موفقیت کسب‌‌وکارها را حدس زد. شاید تصور شود که شروع یک فعالیت بدون اطمینان از نتیجه‌‌بخشی آن کار عاقلانه‌‌ای نیست؛ اما هر کسب‌‌وکاری به کمی ریسک نیز نیاز دارد البته باید تا حد ممکن سنجیده رفتار کرد.

بازارسازی و بازاریابی
بازارسازی و بازاریابی
  1. بکربودن ایده

امروزه تراکم کسب‌‌وکارهای آنلاین بسیار زیاد شده است و هر کدام استراتژی‌‌ها و ایده‌‌های گوناگونی را برای پیشرفت کسب‌‌وکار خود استفاده می‌‌کنند. ازاین‌‌رو، بکربودن ایده اهمیت بسیاری دارد. علاوه‌‌براین، یکی از مهم‌‌ترین عوامل موفقیت کسب‌‌وکارها قدمت آن‌‌ها است. همانطور که یک سایت نوپا با استفاده از تمامی استراتژی‌‌های به‌‌روز سئو نمی‌‌تواند جزو رتبه‌‌های برتر گوگل قرار بگیرد، کسب‌‌وکارهای جدید نیز باید توجه داشته باشند که قدمت کسب‌‌وکارهای قدیمی عامل مهمی است و جذب مشتریان وفادار به شرکت‌‌های قدیمی کار ساده‌‌ای نیست و تلاشی دوچندان می‌‌طلبد.

  1. شناخت نیازهای جامعه هدف

اولین مرحله برای بازارسازی و بازاریابی، شناخت دقیق نیازهای جامعه هدف است. نیاز مخاطب همانند پی‌‌ریزی اولیه یک ساختمان است. درصورتی‌‌که یک کسب‌‌وکار نیاز مخاطب خود را نشناسد، صرف هزینه و سایر عوامل بی‌‌نتیجه خواهد ماند و بدون تردید در عصر انفجار کسب‌‌وکارهای آنلاین نمی‌‌تواند با سایر کسب‌‌وکارها رقابت کند. شناخت نیازهای بازارهدف با استفاده از تحقیقات اصولی و منطقی میسر است.

  1. تولید محصول و خدمت‌‌رسانی با ROI بالا

پس از شناخت نیازهای بازارهدف، تولید محصول و خدمت‌‌رسانی باید با حداقل سرمایه و حداکثر اثربخشی انجام پذیرد. تعریف این حداقل و حداکثر برای کسب‌‌وکارهای مختلف با توجه به سطح فرهنگ، سرمایه و نوع نیاز مخاطب متفاوت است. البته حداقل سرمایه به معنای کوتاهی در تولید محصولات و خدمات نیست. در واقع کمیت و کیفیت کنار هم باید مورد توجه قرار بگیرند.

بازارسازی و بازاریابی

در انتها به این نکته توجه شود که برای بازارسازی و بازاریابی موفق باید به فعالیت‌‌های خود اعتماد داشته باشند و در طول مسیر خود استوار بمانند و با کوچکترین مشکلات استراتژی‌‌های کسب‌‌وکار خود را رها نکنند.

اشتراک گذاری

در صورت تمایل می‌توانید، با مهندس حسین قریشی و تیم متخصص همراه ایشان درخواست بازارسازی و بازاریابی محصول و خدمات خود را مطرح نمایید؛ تا پس از بررسی‌های لازم، نسبت به دریافت طرح دقیق بازارسازی و بازاریابی محصول و خدمات خود اقدام نمایید؛ هم‌چنین در صورت درخواست، اجرای بازارسازی و بازاریابی محصولات و خدمات شما توسط مهندس حسین قریشی و تیم همراه ایشان فراهم خواهد بود.