لوگو مهندس حسین قریشی

طرح برندینگ

طرح برندینگ

طرح برندینگ شامل فرایند ایجاد اسم یا تصویر خاص از یک محصول در ذهن مشتریان است. برای برندسازی یا برندینگ و داشتن یک برند قوی و به‌یادماندنی شما نیاز به زمان، تحقیق و درک عمیقی از نحوه کارکرد خود دارید تا بتوانید در این زمینه به موفقیت برسید. به‌طورکلی برندسازی یک روند تکرارشونده است که باید به طور مداوم برای ایجاد روابط طولانی‌مدت و ارتباط با قلب مشتریان تلاش کنید. با تلاش می‌توانید افزایش مداوم فروش، پروژه‌های بیشتر، حمایت از محصولات یا خدمات را داشته باشید. مهم‌ترین دارایی هر سازمانی نام تجاری یا برند آن محسوب می‌شود که می‌تواند به سازمان، هویت ببخشد و یک کسب‌وکار به‌یادماندنی را به‌دنبال داشته باشد. همچنین می‌تواند موجب ترغیب خریداران شود. تهیه و تدوین طرح برندینگ (برندسازی) در فضای Local و دیجیتال انجام می‌شود و هر یک از آن‌ها تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.

طرح برندینگ در فضای Local

برندسازی در فضای Local شامل یک نوع بازاریابی است که خریداران، محلی از قبیل شهر یا محله را مورد هدف خود قرار می‌دهد. این نوع بازاریابی محلی برای تمام افرادی است که به‌صورت فیزیکی، محصول یا خدمات خود را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. بازاریابی محلی، مشتریان خود را طوری انتخاب می‌کنند که نسبت به تبلیغات آن‌ها واکنش فیزیکی نشان دهند و خریدهای خود را به‌صورت حضوری انجام دهند. از کاربردهای این نوع بازاریابی برای افراد، علاوه‌بر ایجاد یک مکان فیزیکی برای خرید محصول، یک فضای آنلاین را برای فروش ایجاد می‌کند.

مهم‌ترین نکته در بازاریابی محلی تعریف دقیق شخصیت خریداران است. این جریان به شما کمک می‌کند تا اطلاعات کاملی در رابطه با جمعیت‌شناختی و روان‌شناختی مخاطبان خود از قبیل موقعیت جغرافیایی آن‌ها را بهتر درک نمایید. با این اطلاعات مکانی متوجه خواهید شد که انرژی بازاریابی خود را به چه صورت و در کجا صرف کنید. در اغلب مواقع تجارت‌های کوچک نظیر مغازه‌ها، رستوران‌های تک شعبه و… مورداستفاده بازاریابی محلی قرار می‌گیرند. همچنین صاحبان تجارت‌های بزرگ نیز قادرند از این نوع بازاریابی برای تبلیغ برخی از شعبه‌های منحصربه‌فرد خود استفاده نمایند.

استراتژی‌های مهم در بازاریابی محلی

  • سازگاری وب‌سایت با موبایل
  • بومی‌سازی وب‌سایت
  • قراردادن لیست‌های محلی در وب‌سایت و دایرکتوری‌های شخص ثالث
  • سرمایه‌گذاری بر روی سئو محلی
  • بومی‌سازی و محلی کردن تبلیغات خود
  • سرمایه‌گذاری بر روی رسانه‌های محلی
  • پخش تبلیغات چاپی در بین مردم
  • برگزاری مسابقه در رسانه‌های اجتماعی
طرح برندینگ
طرح برندینگ

طرح برندینگ در فضای دیجیتال

یک تکنیک مهم برای مدیریت برند در یک کسب‌وکار، برندینگ دیجیتال محسوب می‌شود. این نوع بازاریابی از طریق اینترنت، سایت و شبکه‌های اجتماعی، تلاش‌های بسیار زیادی برای توسعه فضای بازار یک کسب‌وکار انجام می‌دهند. امروزه هر کسب‌وکاری برای پیشرفت و ترقی خود نیاز به حضور در فضای دیجیتال دارد. در این صورت می‌توانید با مشتریان خود ارتباط بهتری برقرار کنید.

برندینگ در فضای دیجیتال تنها برای بالابردن فروش استفاده نمی‌شود، بلکه راهکار و تکنیکی برای افزایش آگاهی و تصویرسازی از برند در ذهن مشتری است. برندینگ در عصر دیجیتال تنها بر روی ارزش‌های برند و شناخت آن به مخاطبان تمرکز دارد.

تکنیک‌های مهم در برندینگ دیجیتال

برای موفقیت در برندسازی دیجیتال باید فاکتورهای مهمی در فرایند برندینگ را در نظر بگیرید که شامل موارد زیر هستند:

  • داشتن یک لوگو برای برند
  • راه‌اندازی یک وب‌سایت
  • بیانیه برند
  • بهینه‌سازی موتور جست‌وجو
  • شبکه‌های اجتماعی
  • تبلیغات آنلاین
  • بازاریابی محتوایی
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
طرح برندینگ

اشتراک گذاری

مهندس حسین قریشی و تیم متخصص همراه ایشان، با بهره‌گیری از جدیدترین نظریه‌های برندسازی در جهان و و پس از سال‌ها فعالیت و تجربه در این حوزه و ایجاد برندهای متعدد موفق داخلی و بین‌المللی، از صفر تا صد، شما را در طراحی و تدوین طرح برندسازی کسب و کارتان (خواه برندسازی محلی باشد، خواه دیجیتال و خواه هر دو) یاری خواهند کرد و تا زمان حصول نتیجه در کنارتان خواهند بود.